Advertising Space For Rent

Thursday, February 18, 2010

Nikah Koboi Di Asrama


myMetro Nikah koboi di asrama

"Macam-macam!!"
Itu yang mampu aku ucapkan bila terbaca berita ini.Yang lebih mengejutkan aku adalah perkara ini dilakukan oleh Pelajar IPTA tempatan.

Peluang berada di Menara Gading seharusnya digunakan sebaik mungkin untuk menuntut ilmu.Mereka bukan sahaja mengalas tanggungjawab peribadi malah paling berat adalah memikul tanggungjawab yang telah diamanahkan oleh ibu-bapa.

Memang benar berkahwin dapat mengelakkan diri dari melakukan maksiat,tapi adakah dengan cara begini?Atau pernikahan ini sekadar menghalalkan cara untuk melempiaskan nafsu?

Pernikahan tidak seharusnya di'koboi'kan sebegitu.Sah atau tidak pernikahan seperti ini biarlah pihak yang lebih berkuasa dan lebih arif tentukan.Pada aku sebelum pernikahan atau perkahwinan di jalankan perkara utama yang perlu di ambil berat adalah restu ibu-bapa.Jika pernikahan dijalankan secara begini,cuba bayangkan apa perasaan ibu-bapa bila mengetahuinya.Sanggupkah kita melukakan hati ibu-bapa kita dengan bertindak seperti ini?

Harap-harap perkara seperti ini segera dihentikan dan aku yakin pihak berkuasa akan bertindak bijak dalam menagani isu ini.

3 comments:

ZIANA ♥ FARREL♥ FAREZKY said...

budak skrg mmg very the advance!
*cemana blog lama ko boleh kena virus attack plak??

Jard The Great said...

owh.. betul.. ku tinguk skang amalan mengandung dulu baru kawen

Md Nasir said...

>ziana & Jard: advance benda baik x per gak..nie ntah apa-apalah,kreatif sgtlah tu..bukan senang nak besarkan anak zaman skrg niekan..

p/s:ziana>menurut kajian aku(eceh),blog aku terkena virus daripada wadget yg aku pasang kat blogg.tp x sure wagdet mana coz virus tu doq dlm HTML code.moralnya,jaga2 bila nak pakai wadget kat blog,scan dulu HTML codenya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails