Advertising Space For Rent

Friday, March 26, 2010

Evolusi Blogger

Blogger sememangnya terkenal sebagai salah satu penyedia platform percuma terbesar di dalam dunia blog.Aplikasinya yang sangat 'user-friendly' membolehkan sesiapa sahaja mampu membangunkan blog mereka sendiri dengan hanya beberapa klik.

Jika anda pengguna blogger,menarik juga jika kita dapat melihat kembali perubahan imej dan sejarah serba sedikit mengenainya asal-usul blogger.Mari kita lihat..

----------------------------------------------------------------------------------

- Blogger telah direka oleh Pyra Labs dan secara rasminya dilancarkan pada 23 Ogos 1999.Ia juga merupakan platform pertama dan perintis di dalam dunia blog.



Evan Williams & Meg Hourihan-Antara Pengasas Syarikat Pyra Labs


Blogger.com pada tahun 1999


- Telah diambil alih oleh Google pada tahun 2003 yang turut membawa perubahan kepada reka bentuk dan menambah baik aplikasinya pada tahun 2004 untuk kelihatan lebih menarik dan mesra pengguna. Antara penambah baikkan yang dilakukan adalah memuat turun imej (melalui Picasa), ruangan komen, drag, muat turun wadget dan lain-lain.


Blogger.com pada tahun 2000


Blogger.com pada tahun 2004 - sekarang

2 comments:

unknown said...

nasib baik google beli..kalau x mgkin blog masih di takat yg lama

Md Nasir said...

>ka : betul tu..Google dah ada platform/network yg kuat..tak sia-sialah Pyra Labs jual blogger ngan google..tapi berapa harga yg dipersetujui tak didedahkan pulak..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails